Utolsó kommentek

Címkék

Képeim

3D IMAX mozi

2008.03.24. 15:05 :: ...Péter

Nagy várakozással készültem erre a napra amikor először mehet a nagyközönség egy nemmindennapi élményt megnézni. Azért is érdekelt annyira, mert én már évekkel ezelött csináltam egy 3D-s kisérleti filmet,.....és kiváncsi voltam hogy mennyivel tudnak többet a "nagyok"!Hát semmivel!!  Az én filmem se rosszabb 3D hatásában mint a több milliárdért előállított  szörnyűség!!Az én filmemet 92-ben készítettem Barcelonában az olimpián.

   A 3D IMAX mozi...

     Részemről egy nagy csalódás volt az egész!! :(((  Nem azt kaptam mint amit vártam!! A legnagyobb problémám azzal volt, hogy a két objektívvel felvett jelenetek, ami normál esetben 60-80 mm-es szemalap távolságnak felel meg,....a vetítővásznon szándékosan széjjelebb húzták,....hogy ezzel mégnagyobb 3D hatást érjenek el, és a  tárgyakat  szinte kézzel megfogható közelségbe  kerültek virtuálisan. Valamit valamiért,....ennek az a következménye, hogy a szemet annyira megterheli, hogy már rövid nézési idő után is úgy érezni, hogy az agy "erőlködik," hogy összehozza a két képet. A szemorvosok dörzsölhetik a tenyerüket, mert lesz munkáik bőven a rengeteg szemtengely ferdüléses beteggel!!  A másik technikai hiba, hiányosság a felvételek során, hogy a két objektív tengelye mindíg párhuzamos egymással,....függetlenül attól hogy közeli vagy távoli témát fotóz!  Persze megpróbálnak nagylátószögű optikát használni aminek a mélységélessége nagyobb, és ezzel kiküszöbőlve a közeli és távoli tárgyak menetközbeni élesítését,.....mert azt rábízzák a szemre és az agyra, hogy mikor melyiket akarjuk élesen látni.  Nagy erőlködések árán ez lehetséges!  Az sem véletlen hogy ezek a filmek csak 30-40 percesek, mert hosszabb fílmet már úgysem lehetne kibírni egyhuzamban! Ha a két objektívet úgy állítanák felvételnél menet közben mint ahogy a szem teszi ezt,.....ha távolba nézünk akkor a tengelye szinte párhuzamos, ha közeli tárgyat nézünk akkor összetartó!  Ezért nem kell erőlködnünk, mert a szem automatikusan úgy fordul, hogy a két képet összehozza. A 3D moziba eltelik egy kis idő, amig az agyat erre rákényszerítjük! :(((

    Nem értem miért kellett több milliárdot kidobni ezért az "élményért" amikor létezik már a tökéletes és sokkal olcsóbb megoldás,.....amihez nem kell már a polárszemüveg, sőtt nem kell a vetítővászon sem!!  Én láttam működés közben a BNV-n a Találmányi kiállításon.  Csak ezzel is úgy vannak mint nagyon sok találmánnyal, hogy sok "pénzeszsák" érdekeit sértheti egy ilyen bevezetése, és inkább sűlyesztőbe teszik még egy pár évig.  Így legalább nem kell senkit eltenni láb alól!! :(((

  Nekem már az is gyanus volt, hogy a pénztárnál nem kellett sorban állni, volt hely bőven,....még félig se volt tele a mozi! Ezek a horribilis kiadások biztos hogy nem jönnek vissza!  Csak mint érdekesség említem,.....hogy a világon 228  IMAX mozi létezik,  és ehhez képest minössze 50 db film készült, mert a gyártási költsége 75 szöröse a normál filmhez képest!! Amit én láttam: A nagy mélység titkai,....ez is már több éves "reumás" film! :(((  nagy része a filmnek egy óriási akváriumban készült! :(((

Szólj hozzá!

Címkék: 3d imax mozi

A bejegyzés trackback címe:

https://kepzeljetek.blog.hu/api/trackback/id/tr50394633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása